updates

Hooi,
Na hele lange tijd maar weer een blog om jullie op de hoogte te houden :D. Het gaat hier goed! Ik heb mijn tussenevaluatie (op het nippertje) gehaald, al was mijn studieloopbaanbegeleider niet al te enthousiast over mijn geschreven rapport. Ik was wat chaotisch en ongeregeld het afgelopen half jaar (Maar stiekem ben ik dat al mijn hele leven lang). Nu op naar het volgende half jaar, waar ik een meisje mag gaan begeleiden met het op zichzelf gaan wonen, en haar 'care support system' mag gaan evalueren. Verder ga ik kooklessen geven en ga ik ook nog steeds mee op getaways/shortbreaks van de organisatie.
Mijn huis-situatie was de laatste tijd niet erg ideaal. Ik verwachtte bij een hostfamily te gaan wonen, aangezien dat zou helpen met de financien. Ik had mijn kamer inmiddels opgezegd, en verwachhte naar de hostfamily te gaan. Die zeiden ineens af... Dus lekker dan, ik heb een maand lang op de bank geslapen. Niet ideaal... Na meer dan een maand heb ik eindelijk iets anders gevonden, wat goedkoop is en in het centrum ligt. Ik heb de kamer al gezien, en met een heel klein raampje en niet veel meer ruimte dan een groot bed (wat in de kamer staat) ben ik toch best tevreden. Ik kan niet wachten om weer een echt bed te hebben, een kleding kast, de muur om dingen op te plakken, en mijn eigen hok. Mijn nieuwe huisgenootjes komen uit Frankrijk, Korea en Spanje, ik ga morgen iedereen ontmoeten.
Noor en Marleen zijn inmiddels gaan reizen, die zie ik volgende maand weer terug. Ik mis ze wel een beetje, maar vind hun foto's ook wel heel cool die ik op facebook voorbij zie komen. Inmiddels veel nieuwe mensen ontmoet, uiteraard ook weer Nederlanders.
Mijn acroyoga heb ik ingeruild voor hiphoples, samen met mijn collega Katie. De jongen die lesgeeft is enorm goed, en ik vind het heel tof om van hem te mogen leren. Misschien dat ik ooit wel een beroemde danser word, dan zien jullie me op TV, jipppie.
Verder heeeel veel uitjes gehad met stage, en er is ook een nieuwe stagiaire, Kiki uit duitsland, waar ik het best goed mee kan vinden. Ik ben ook naar de All Blacks rugby game geweest, die speelde tegen Wales. Uiteraard won NZ.
Afgelopen week holidayprogrammes verzorgd met stage. Ik heb rotsgeklommen, heel veel gebowld, geschaatst, gerolschaats, gehiked en heel veel plezier gehad. Nog steeds leuk hier hoor. Doei.

19 september
2 dagen na mijn verjaardag! En ja, inmiddels weer heel erg de tijd voor een nieuwe blog. Ahum, als jullie inmiddels nog steeds een beetje vertrouwen hebben in het feit dat ik jullie wel op de hoogte houd.
Stage is heel erg leuk. Ik mag een meisje begeleiden richting zelfstandigheid. Het heeft zeker zijn ups en downs, maar het is vooral heeel erg leerzaam. Verder doe ik een kookprogramma met een collega, wat ook super super tof is. Tijdens de dag dwalen we vaak af naar belangrijke kwesties in het leven zoals "welk jaargetijde is de bruine beer aan het paren" en andere kookgerelateerde vragen.
De reden dat ik deze blog op dit moment schrijf, is omdat ik een stukje samenwerkingsproces moet schrijven in mijn eindevaluatie. Terwijl ik ongeveer een 100-pagina verslag schrijf over hoe geweldig ik mijn collega's vind, merk ik dat ik een kleeeeein beetje verdrietig word. Aangezien mijn samenwerkingsproces niet 100 pagina's lang mag zijn, gaat het slijmen in de blog even verder. Ik vind het ongelooflijk hoe leuk al mijn collega's zijn. Heel vaak heb je wel die ene collega die je iets minder vind, of waar je gewoon even niet zo'n zin in hebt. Maar deze mensen zijn ALLEMAAL vet leuk. Het is vrij logisch dat ik na 9 maanden stage een beetje heb 'gebond' met mijn collega's. Na 9 maanden van lange roadtrips, spontane danceparties, logeerpartijtjes, lunches, diners en eindlooslange conversaties voelt het toch echt een klein beetje alsof het een hechte groep vrienden is. Voor mijn verjaardag gingen we uit voor lunch, daarna kreeg ik een zelfgebakken mud-chocolate-caramel cake.  Mijn collega was zo vrij om mijn verjaardagsfeestje in haar huis plaats te laten vinden, en tijdens de mondaymorning meeting werd ook mijn verjaardag als belangrijk agendapunt besproken. Op mijn vorige stageplek had ik vaak dat ik nerveus was als ik iets moest begeleiden, maar hier was het vooral heel erg leuk. Ik heb zoveel gelachen en ik vind het ontzettend balen dat al mijn collega's niet in de koffer naar huis passen. Mijn stage stopt namelijk al over 6 week (BAH).
Over 6 week staat wel mijn mama op de stoep, dus dat is wel heel leuk. Het  voelt allemaal heel heel heel erg dubbel, vandaar dat ik het even van me af schrijf. Ik begin nu een beetje het gevoel te krijgen wat  Noortje en Marleen beschreven toen ze bijna weg gingen (en ja ik weet het, ik ben nog lang niet thuis).
Verder was mijn verjaardag heel erg tof, ik heb het dus gevierd in het huis van mijn collega, met een groep Nederlanders. De volgende dag ben ik uit eten geweest en heb ik genoten van mijn kater. Ik heb eindelijk mijn spaanse huisgenoot ontmoet (die voor werk ver weg zat), en daar ook gezellig wat mee gedronken. Ik dacht dat al mijn huisgenoten ongeveer mijn leeftijd waren, maar blijkbaar is iedereen rond de 30 jaar oud (haha, sorry 30+ mensen die dit lezen...).
Foto's zal ik snel uploaden... denk ik?
Hiphop lessen worden nog steeds gevolgd, al ben ik niet heeeel erg trouw.. Soms sla ik een weekje over. Beneden in het gebouw zit een sportschool en een zwembad. Verder heb ik swing-lessen genomen. Echt uber uber uber vet.
Dat was m weer. ik kan de blog pas in de bibliotheek uploaden.  (Ik hoop dat ik het niet vergeet, zoals ik de afgelopen 2 maand heb gedaan.)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ger:
    Stro!

Mooi dat het nu naar je zin gaat, en niet als een halve dakloze meer hoeft te leven. Het is bijna oktober en je bent al tijdje weg. Benieuwd of je ook met een accent terugkomt begin volgend jaar. Dikke kus en geniet ervan X
  2. Klaasje:
    23 september 2016
    Wat een mooie foto's zag ik vandaag op facebook, niet stil gezeten de afgelopen tijd, en ik maar denken dat je alleen hard aan het werk was haha. Fijne tijd nog daar!
  3. Itske:
    24 september 2016
    Lieve Daggie, nog heel veel plezier de laatste weken van je stage en straks met je moeder. Gewoon heel hard door blijven genieten, maar dat komt weel goed geloof ik.
    Dikke kus uit Groningen! <3
  4. Pauline:
    8 oktober 2016
    Hey Wat leuk! Je blog is mijn startpagina, maar ik zie nu pas dat je iets nieuws gepost hebt :x oepss.. Leuk dat je de mensen om je heen zo leuk vinden. And you go girl met je hiphop, super tof. Fijn dat je het naar je zin hebt daar ver hier vandaan.

Kusjess